MPS: informasjonsmøte 14. desember 2023

Markedsplassen for skytjenester inviterer til digitalt informasjonsmøte 14. desember 2023.

Skytjenester blir stadig mer aktuelt i dagens samfunn, og mulighetene i skyen strekker seg mot uendelig. Mer og mer informasjon blir lagret i skyen, og med en prismodell med stort sett variable kostnader øker risiko parallelt med bruk. Markedsplassen for skytjenester (MPS) jobber med å gjøre opplevelsen med bruk av skytjenester brukervennlig og bærekraftig, slik at offentlig sektor trygt og enkelt skal kunne utnytte mulighetene innen sky og få mest mulig ut av pengene.

Vi ønsker at både offentlige virksomheter og leverandører skal samarbeide med oss for å optimalisere bruken av skytjenester, og ønsker derfor å informere om vårt arbeid. MPS avholder regelmessige informasjonsmøter for å informere om hva vi jobber med, og for å skape et samlepunkt for aktører innen skymarkedet. Vi håper å høre fra både statlige, kommunale og fylkeskommunale virksomheter, samt deltakere fra leverandørsiden.

Vil du bidra til den positive utviklingen for å optimalisere bruken av skytjenester innen offentlig sektor? Du finner påmeldingsskjema her: Påmeldingsskjema informasjonsmøte. På grunn av hektiske juletider har vi denne gang valgt å avholde møtet kun digitalt.

Agenda

  • Statusoppdateringer og videre planer for MPS og våre tjenester
    • Digitale tjenester
    • FinOps
    • Legal
    • Cyber risk score
    • Infrastruktur og plattformtjenester (CIPS)
  • Ekstern foredragsholder: Marit Larsen Haarr (Norsk Helsenett) om Norsk Helsenetts arbeid med personvern i skyen

Velkommen!

Se våre tidligere presentasjoner og opptak her.

Illustrasjon av informasjonsmøte
Publisert: 30. november 2023

Kontakt

Gi oss tilbakemelding!

Markedsplassen er under utvikling. Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Ta kontakt med oss!

E-post: markedsplassen [at] dfo.no (markedsplassen[at]dfo[dot]no)

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.